IdentifiantMot de passe
Loading...
Mot de passe oublié ?Je m'inscris ! (gratuit)

Vous êtes nouveau sur Developpez.com ? Créez votre compte ou connectez-vous afin de pouvoir participer !

Vous devez avoir un compte Developpez.com et être connecté pour pouvoir participer aux discussions.

Vous n'avez pas encore de compte Developpez.com ? Créez-en un en quelques instants, c'est entièrement gratuit !

Si vous disposez déjà d'un compte et qu'il est bien activé, connectez-vous à l'aide du formulaire ci-dessous.

Identifiez-vous
Identifiant
Mot de passe
Mot de passe oublié ?
Créer un compte

L'inscription est gratuite et ne vous prendra que quelques instants !

Je m'inscris !

Algorithms and Networking for Computer Games
Un livre de Jouni Smed et Harri Hakonen, une critique de Thibaut Cuvelier

Le , par dourouc05

27PARTAGES

11  0 
Algorithms and Networking for Computer Games


The essential guide to solving algorithmic and networking problems in commercial computer games, revised and extended

Algorithms and Networking for Computer Games, Second Edition is written from the perspective of the computer scientist. Combining algorithmic knowledge and game-related problems, it explores the most common problems encountered in game programing.

The first part of the book presents practical algorithms for solving “classical” topics, such as random numbers, procedural generation, tournaments, group formations and game trees. The authors also focus on how to find a path in, create the terrain of, and make decisions in the game world.

The second part introduces networking related problems in computer games, focusing on four key questions: how to hide the inherent communication delay, how to best exploit limited network resources, how to cope with cheating and how to measure the on-line game data.

Thoroughly revised, updated, and expanded to reflect the many constituent changes occurring in the commercial gaming industry since the original, this Second Edition, like the first, is a timely, comprehensive resource offering deeper algorithmic insight and more extensive coverage of game-specific networking problems than ordinarily encountered in game development books.

Algorithms and Networking for Computer Games, Second Edition:

Provides algorithmic solutions in pseudo-code format, which emphasises the idea behind the solution, and can easily be written into a programming language of choice
Features a section on the Synthetic player, covering decision-making, influence maps, finite-state machines, flocking, fuzzy sets, and probabilistic reasoning and noise generation
Contains in-depth treatment of network communication, including dead-reckoning, local perception filters, cheating prevention and on-line metrics
Now includes 73 ready-to-use algorithms and 247 illustrative exercises

Algorithms and Networking for Computer Games, Second Edition is a must-have resource for advanced undergraduate and graduate students taking computer game related courses, postgraduate researchers in game-related topics, and developers interested in deepening their knowledge of the theoretical underpinnings of computer games and in learning new approaches to game design and programming.

[Lire la suite]


Une erreur dans cette actualité ? Signalez-nous-la !

Avatar de Bousk
Rédacteur/Modérateur https://www.developpez.com
Le 21/01/2019 à 14:42
Je pensais le lire (la première édition à l'époque) mais en regardant le sommaire et quelques pages j'ai pas eu envie d'en voir plus
- la partie algorithme énonce des évidences ou des trucs qui n'ont rien à voir avec le réseau
> à se demander ce qu'elle fait là hormis grossir le livre
- la partie réseau survole l'aspect communication et aborde à peine les concepts intéressants de dead reckoning et synchronisation
> pour la communication je préfère Unix Network Programming, Volume 1: The Sockets Networking API
> pour les concepts gameplay je n'ai pas encore trouvé de livre intéressant à partager
0  0